Camillaträning!

Igår var det dags för uppstart igen med Camillaträningen :) Vi hade turen att få rida kl 18 i första gruppen. Denna terminen rider jag med Matilda, Emmy och Sara! Toppengrupp för mig eftersom de alla har massa erfarenhet och tävlar mycket högre än vad jag gör, så jag kan titta på dem :) Och dessutom känns allt rätt mycket lägre när det först låg på typ 125 och så drar de ner det till mig sedan ;) Väldigt praktiskt!

Iallafall så var träningen väldigt inspirerad av Peter Eriksson-clinicen, vilket jag tycker är roligt :) Camilla är snabb på att fånga upp inspiration, ändra lite och sätta in det i sina egna träningar :)
Första övningen var att rida mellan två bommar, svänga med hjälp av benen och tänka bakdelsvändning, rida runt ett par hinder och sedan svänga runt igen, bakdelsvändning ett kvarts varv kan man tänka. Vi gjorde sedan en liknande övning i galopp:



                  |
                  |
                  |1


---runda ----


                 |
               2|
                 |





          \
           \3(hinder)
            \


Fille var jätteduktig :)

Andra övningen var bara att rida från trean på linje till ett annat räck, två titthinder. Man kunde rida på 7 eller 8 och alla valde åtta, kändes mer naturligt och dessutom mer anpassat till hinderhöjden :) Plus att alla hade en väldig kontroll efter galoppövningen :)
Tredje övningen var en liten linje som sedan blev en linje till en omhoppnignssväng:



                                _____1____



                            (fem galoppsprång)



                              ____2A____
                              __________


                          (ett galoppsprång)
                             ____2B_____







         \
          \
           \(tillbaka sväng på detta alltså, och det var inte alls så snett, men kan inte göra på något annat sätt)
        3  \
             \





Han var jättefin, han är så duktig och backar verkligen av själv in till en kombination! Sånt proffs! ;)

Fjärde övningen var först två linjer men blev sedan två linjer och en omhoppningssväng det med :) ska försöka mig på att rita även detta, av någon anledning vägrar min dator/blogg att lägga in bilder från paint i bloggen :P Jätteskumt, och om någon vet hur man fixar det blir jag glad av en kommentar! Att rita här är nämligen rätt segt :P







 ____3____
                 \ \
                  \  \
                  2\  \
                    \  \ (ska föreställa en oxer och neeeeeeej, den var inte så sned.)


(dryga 21 m i båda distanserna)




____4____ (med vattenmatta under)
       1




                             \
                              \5 (inte så snett, som i förra bilden)
                               \
                                \


Femman var alltså en sväng där man kunde göra s¨mycket eller lite "omhoppningssväng" man ville! Först fick jag inte alls till det, eller jo, på linjen var han superfin, han hoppar vatten utan att blinka och är så lydig och snäll mot mig :) Dessutom är han försiktig :) Camillas ord, man får skryta när hon berömmer ;)
Iallafall så fick jag inte till femman först, det blev supertajt och jag vågade inte trycka av. Sedan när jag gjort om så bestämde jag mig till slut för att trycka av no matter what, och Fille blev superglad och gjorde ett jättesprång över ;) Då vet jag att jag kan svänga tajt iallafall!


Fille var toppenfin genom hela träningen, han hoppade noggrannt och bra och lyssnade fint :) SÅ himla nöjd med min plutt! Tänk om vi inte hade köpt honom... Usch, HIMLA tur att vi gjorde det! Jag är så glad för det :)


Idag har jag för övrigt börjat skolan, vilket var kul :) Utom att vi (MYCKET TYVÄRR) inte har samma engelskalärare eller mattelärare som förra året och att det var lite krångel med mitt ena i-val har det varit jättekul att träffa alla igen :) Jag gillar min söta skola!


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0