i'm back!

antagligen kommer jag glömma tusen grejer när jag nu ska summera fem dagar eller vad det nu blir, ni får hålla till godo med det jag har i huvudet för stunden!

Från Estocolmo. Går inte in på att förklara varenda dag, utan summerar att vi var på museer, shoppade, besökte DN-galan, SM i hoppning och åt på resturang hela tiden. Och fikade. Och åt sorbet. Jag har gått upp två kilo, det är faktiskt sant! En ren slump att jag ens märkte det, men jaja. Glassen var god :)
Jag har också sett kändisar. Typ Paolo Roberto och Douglas Lindelöw. Tyvärr också Göran Hägglund (usch och bläääää) och några partipolare till honom.

Moa har passat Fille, och de filmade en dag också, han var tjusig som alltid! Tråkigt att inte rida på flera dagar, men ibland får man ta en paus helt enkelt. Har även shoppat massa grejer till honom, tex ett brunt schabrak med grön passpoal och matchande luva, en brösta, ett bett (sånt med dubbla bettringar eller vad man ska säga, en bettring för tygeln och en för sidostycket)och i hästväg till mig ett par ridbyxor och sommarridstrumpor! Nu är vi tjusigare än någonsin!
Red Fille igen igår då, med nya bettet, och han gick som en prins på det! Jättelätt i handen och med lite power. Fast jag fick driva in rumpan, men tyckte att det kändes toppenbra! Idag har vi bara ridit ut, också det på nya bettet. Helt underbart!!!! Jag kunde stanna ordentligt!!!!! Han är lite bulldozer-aktig i skogen annars ;)

Fler nyheter är att Fille gått ut i hage med en ny häst nu, han är säkert superglad över det! Jag med, han vill ha lite sällskap :) Dock har han också lyckats.... slita av sig massa hovskägg på bakbenen!! Så idag har jag klippt av allt hovskägg! Jag blev ju tvungen :( En seger för de flesta dock, Leif tex ville ju att jag skulle klippa av det ;) Men jag saknar det lite... Fast han ser proper ut nu!

Vi har också varit en sväng i Annas hästshop och lämnat in fem sadlar för försäljning! Varsågoda att åka dit och köpa dem, tack :) Väldigt mysiga allihopa, faktiskt. Jag och Moa var lite gråtfärdiga när våra favvisar skulle åka... ;)
Fille fick också ett Horseware Amigo Ireland utetäcke, ett ofodrat brunt med röda kanter. Han är jättesnygg i det! Hans gamla ljusblå var ingen hit... Han fick också ett fint metallicgrå innetäcke på 200 gram så att han är förberedd när vintern kommer. Nu ska jag bara köpa ett fleecefodrat innetäcke och vintertäcke med hals också!

Dessutom. Jag har ingen användning längre för alla mina täcken i stl. 135 cm, har de flesta sorter såsom fleece, innetäcke, utetäcke osv. Så om någon är intressera kan höra av er till 0708-996182 :)

Startlistorna till v-plast har kommit också, så nu ska jag räkna ut när vi ska dit :) Jag ska rida två 100 cm, först är det två st avd. b med 80 starter i varje, så det blir eftermiddagstävling för mig. Tävlingsdagen börjar 11.00 för er som är intresserade!


Min fina kille!


För övrigt var det den nionde igår, det är min och jacks dag, 11 månader blev det igår :) mysipysi!

Nu ska jag räkna efter startlistor!

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0