mysdag

Hade sovmorgon idag, vilket var mer uppskattad än någonsin faktiskt. Igår var jag rätt seg ;) Blivit sena kvällar i stockholm och långa proppfulla dagar! Så jag sov nästan 12 timmar i natt och har tydligen pratat i sömnen om att "det är så vaaaaaaaaaaaaarmt" enligt jackibacki. Charmigt av mig, verkligen.
Gått på stan idag också, en liten sväng, och träffade goa Emmelie samt köpte en tröja att tävla i, vanlig svart, att ha över skjortan när min kavaj är för varm :P Den kommer nog vara go i vinter men nu är den för varm..

Cyklade hurtigt nog till stallet idag, vilket gick över förväntan :) Lite segt på hemvägen dock.. Vi har bara nerförsbackar till stallet, men det blir ju många uppförsbackar hem då. Typiskt. Men helt okej :)
Calle var ute till tjugo i fem, sen ville han gå in. Lindade benen på pluttis också. Han klarade hötryckstvätten bra!
Fille gick in strax innan fem, då var han väldigt sugen på käk. Dock var han mer skeptisk till tvätteriet, särskilt ljudet då :P Han är lite ljudkänslig, han gillar tex inte klippmaskinen (vi ahr aldrig testat, men man märker att han är lite känslig så så jag tror helt klart på förra ägaren ;) ) och jag har luva när jag hoppar, för han har varit lite studsig när moppar kört förbi osv. Sålänge han ser vad som händer är det dock lugnt!

Fille har blivit borstad så han skiner från topp till tå, ansträngde mig ordentligt :) Smörjt alla grejer också och ställt iordning allt uppe i höburen inför v-plast! Vi är taggade :) Fick riktigt bra känsla på Leifträningen, så jag hoppas att det går bra i Tingsryd :)


Gulle har fått mycket nya saker på senaste tiden och även idag har jag shoppat loss.. Ett innetäcke från Showmaster, fleecefodrat med glatt yta, och så har jag även beställt ett Shires Typhoon-täcke inför vintern med 300 g foder. Från Camilla: http://ridsportshopen.com   Har ett sånt 100 g till filip och de är superfina och värda pengarna, hela 1680 i trådtäthet :) Mycket bättre än de gamla alltså som hade typ 600 d.

Imorgon ska Filip "tävlings-trimmas", alltså gå ett pass för att få bra lydnad och känsla inför tävlingen!

alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0