Resultat från v-plast

Finns nu här: http://www.tirk.se/docs/v-plast_cup_2010/vplast2010.htm


Idag var det meningen att Fille skulle vila, men efter en närmare koll på planeringen insåg jag att det är bättre att ha vilodag imorgon, så jag red ikväll ändå :) Hade fram två bommar, var meningen att det skulle vara tre med 14 m mellan precis som på clinicen igår, men fick nöja mig med två eftersom det var några andra där som inte ville ha dem framme. Dock är söndag em den dag man får hoppa och så så jag kunde ju ta fram.
Fille var lite stel och trist, fick inte riktigt ihop honom utan han var stel i hals och tog tag lite i bettet. Dock blev det bättre, och han gick ändå på 3-5 galoppsprång på 14 m :) Så han var duktig ändå, även om han inte var sitt bästa jag :P tror att det beror på att jag ridit lite på "mysbettet", alltså det med två bettringar, som han är så sjukt fin på, att han utnyttjade tillfället lite nu när jag hade det vanliga :P gör inte så mycket, man kan inte alltid vara på topp :) Han blev väldigt svettig iallafall, och jag också för den delen :P jag nästan mer.. Det är lite kvavt fortfarande och han fick ändå galoppera mycket :) Spolades av sedan och då var han nöjd! Trots spolspiltan som nu är okej, men inte precis någon kompis :P

Imorgon vila alltså :)

alva

Kommentarer
Postat av: En annan medlem

Hej Alva! Jag tror du har missförstått det här med hoppning på söndagefterm. Det är inte fritt fram överallt. PÅ hemsidan står det :"På söndag mellan 13-18 har hoppning företräde i Gamla ridhuset.Annan ridning hänvisas till Nya ridhuset." Så hade du ridit i stora ridhuset hade ingen kunnat säga något! Lycka till med din nya häst och grattis till framgångarna!

2010-08-16 @ 06:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0