Tränarmoa i farten

Igår fick vi lite hjälp av Moa när jag red, dock var vi rätt många för den lilla flispaddocken och hennes röst blåste bort rätt mycket med :P Men tack ändå Moa, det var verkligen snällt :) Hon fick också rida lite och testa det nya bettet och hon höll med om att han är jättefin på det!
Dock fick han gå rätt mycket, eller snarare galoppera rätt mycket! Så idag ska han bara få trava en runda i skogen tänkte jag :)
 
Dessutom har vi släppt ihop Fille med ytterligare två hästar idag. Nu går han med en 16åring, en 17-åring och en 20-åring ;) Så han är ynglingen! Haha. Allt gick iallafall bra, fast 16åringen passade 20åringen lite, eftersom de gått ihop innan, så Fille blev lite ensam, för ponnyn var inte så intresserad av honom utan snarare av gräset! Fille blev lite ledsen, så han sprang lite med killarna i hagen bredvid. Hans bästis Nelson går där! Så han klarar sig :) Det viktigaste är ju att de inte slåss! Fille skämdes nog lite dock, han hade ljusbruna benskydd fram, svarta bak och rosa boots ;) Han har bara framskydd ju, och sina transportboots, så jag fick plocka ihop av Lussans som jag hade kvar :) Hon hade runt om och boots när hon var broddad, så de som passade av hennes fick Fille :)

alva

Kommentarer
Postat av: Miro

Rosa boots? Låt honom aldrig bära dessa igen!

Kram Pappa

2010-08-21 @ 19:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0