träninsvärken lär komma

Typ ikväll, eskalera tills imorgon, smärta på träningen, nå sin topp på torsdag då jag börjar skolan och då även få lite hjälp av den träningsvärk som troligtvis kommer med träningen.
Han behöver lite skänkel den där Fille! Men jag är nöjd med honom idag :) Han gick inte så länge men intensivt hela tiden och ett långt galoppass för att få in bra rytm och känsla i galoppen. Stabilitet liksom. Väldigt nöjd med resultatet även om han fånade sig lite vid ingången pga en färgad bom... Haha, gullet :P

imorgon är det alltså dags för träningen att dra igång igen, för Camilla. Jag kommer också träna för Leif, även det på onsdagarna. Så det blir varje vecka för min del :) Väldigt nöjd med detta, av flera orsaker. Framförallt behöver jag träna på att rida Fille bra, sen tycker jag om båda tränarna och vill gärna fortsätta med dom och så... Tyvärr är ridhuset upptaget typ HELA tiden. Jag kommer sluta fyra varenda dag om man ska tro schemat som legat ute hela sommaren. Och vill man rida då får man vänta tills typ nio :P Och då kommer alla rida. Och jag kommer dö av trötthet efetrsom jag börjar åtta varje dag utom måndag som är sovmorgon äääääända tills tio. wow. Därför är det rätt skönt att vara säker på en plats i ridhuset varje onsdag :) Så länge vädret är bra går det ju alltid att rida i vår fina gruspaddock också, det är mer när vintern tar vid som det blir trist.

Idag ska jag också hämta mitt innetäcke som jag beställt från hööks! ett fleecefodrat med glatt yta så att man slipper all skit som fastnar i fleecen. NÖJD! Hoppas att det håller hööks vanliga standard, då blir jag nog inte besviken. Tycker att de är ridsportens motsvarighet till H&M, billigt men ändå mycket bättre kvalitet än man tror!

alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0