V-plast cup fredagen den 13 augusti.

Tävlingen igår gick verkligen över förväntan :) Utom att vi körde fel och fick lägga tio minuter på att försöka hitta någonstans att vända (och sedan tio till för att köra tillbaka :P) gick allt toppen! Fille fick en utebox som var hyfsat sval och skön, han var väldigt svettig efter resan i den varma transporten :( Han stod bredvid en liten fux som han blev jätteglad i :P

Planeringen stämde också bra, vi hann köra bort skåp osv till uteboxen (som ligger på baksidan av ridhuset längs med väggen för er som vet hur det ser ut där) och installera Fille lite innan klassen var slut. Gick banan och fick hjälp av Sara att hitta sista hindret som jag helt klart hade missat annars :P

Framridningen gick otroligt bra, Fille var finare än någonsin. Mjuk och lätt i handen i supertrevlig form, med luftiga gångarter och eget tryck, bra tempo. Studsade enkelt över hindrena och hann rida fram precis lagom mycket (eller lite, jag rider aldrig fram länge, plus att det var SÅ varmt). Första klassen var en 100 cm hoppning i två faser, och vi var dubbelnolla! Efter en lång väntan blev resultatet en sjundeplats! Duktiga, duktiga Fille! Är också jättenöjd med rundan, jag tyckte att jag fokuserade och hade ett jämnt tempo, och Fille skötte sig toppen! Jättenöjd!

I andra klassen var han inte lika fantastisk på framridningne, men fortfarande jättefin :) Träningen har faktiskt lönat sig :) Antagligen är det väl jag som lärt mig rida lite mer, Fille kan ju redan :) haha
Iallafall så var rundan kanske lite sämre, jag hade inte riktigt samma koll hela tiden ;) Men förutom ett språng där vi kom alldeles för nära var alla sprången bra :) Och vi fick faktiskt en bra sväng från sista hindret till första i omhoppningen då, så helt tokigt var det inte ;) Iallafall var resultatet dubbelnolla och en fjärdeplacering! Ärevarv och allt :) Han är en duktig häst dendär Fille, jag kostar på mig att vara stolt och skryta lite ;) haha.


Duktiga Fellino!

ciao

Kommentarer
Postat av: Moa

Duktiga Duktiga filip och Alvson:)

2010-08-15 @ 13:16:10
URL: http://moazalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0