varmt, kvavt, svettigt

Så var det att rida idag ;) Hade det nya bettet, vad det nu heter :P, men det blev lite mycket med längre sporrar också, han blev lite studsíg och tittig och typ tog upp huvudet och sprang runt och kikade :P Han tappade liksom stabiliteten och framåtbjudningen blev lite falsk. Men i slutet fick jag till det, då jag red bort sporrarna liksom, försökte sluta om mer med låren istället och då gick han jättefint :) Men det var jobbigt ;) Så långa (eller "långa", de är inte så långa, men jag rider i normala fall med sådana som är kortare än ponnysporrar liksom) funkar nog bra med vanliga bettet och korta med det nya :) Bra att veta! Och jag fick ändå in bra känsla i slutet, han kändes mysig då :)

Imorgon är det dags för v-plast i Tingsryd! Jag ska rida andra och tredje klassen, som är två 100 cm. Tänkte vara där till halv tre ungefär :) Vi har boxplats också, ringde i efterhand och kunde få en box över dagen :) Så mellan klasserna får han stå där, skönt för honom. Det ska bli rätt varmt också, så då är det ju extra tacksamt att slippa det varma släpet.
Han ska få ha sitt nya set som är brun/grönt i första klassen och det grå Schockemöhle i andra klassen :) Fixat!


alva

Kommentarer
Postat av: Sara

Du rider väl inte unghästklasserna? ;) du rider väl klass 3 och 4 ;)

2010-08-12 @ 13:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0