Vilodag

Fille vilar idag! Lite tråkigt, för han har gått så toppenbra varenda dag nu.. Fast då är han ju verkligen värd vila om man tänker så ;) Och dessutom blir han alltid pigg och glad efter hel vila. Hans hjärna behöver liksom att kroppen får vara ifred en hel dag :) Känns som att han blir så himla arbetsvillig då! Imorgon blir det markarbete och på onsdag är det dags för Leifträning. På söndag är det tävling igen! 100 och 105 cm i Gärds! Kul :) Laddar redan :d Man får det när söndagen innan är passerad ;) Man får inte säga "jag laddar till tävlingen söndagen efter den som kommer nu blabla" men man får säga "jag laddar till tävlingen på söndag" hihi.

Idag har jag haft min första riktiga Bildlektion :) Fast just idag råkade det vara form... Med Lillemor, för första gången :) Kul att vi har så himla bra och varierade lärare på estet! Lillemor är GRYM i textil, Håkan är fantastisk på blandteknik, måleri och design, Annelie är toppen på keramik och Pella är bra rent allmänt, hon har ett öga för varje elev och ser vad man behöver utveckla i tanken för att bli bättre. Dessutom är hon grym på teckning, karikatyrer, kroki och såna skissövningar varje bildelev behöver:)
Iallafall så var vår första formuppgift formaknuten och bestod av tre delar:
1. Hitta ett ting gjort av textil, helst tillverkat innan 1950. Skriv två sidor om historia, teknik osv.
2. Skissa av föremålet, i färg och blyerts. Gör en kopia (dock är inte skalenlighet något krav).
3.. Skissa fram idéer om en modernisering av textilgrejen. Utveckla en utav dem och gör en kopia av den skissen, alltså om man valt en klänning ska man göra en moderniserad verision och sedan sy den :)

TAGGAD, superkul uppgift :) Jag har valt en baddräkt från 1934 gjord av Jantzen.
Iallafall så har jag fyndat idag också, på Fyndhörnan eller vad det heter. Jag, jojjo och Agnes insåg att det var 50 % där, så jag har köpt tre tröjor och en kavaj för 52,50. Awsome!

Dessutom funderar jag på att ta tag i saken och beställa "mitt" träns.. 1278 blir det med frakten och då får jag låna 1270 från kortet, pengar som jag inte hade tänkt använda till tränset... Men jag vill så gärna ha det så jag drar gärna ner på andra saker för dess skull :)

Snart ska jag bli ägare av ett underbart Dyon Working Collection träns med Kombinerad Nosgrimma iallafall!

Tänk vilken pingla Fille skulle bli...

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0