yxnarum 1/8

Debuten är avklarad! Skönt det, jag var så otroligt otroligt nervös! Förra gången jag tävlade innan igår var 30 maj 2009...
Första klassen, 100 cm A:0/A:0  fyra fel
Jag var verkligen nervös, så Fille gjorde det mesta själv:P  Var väldigt lärorikt att känna skillnaden mellan framhoppning och bana, eftersom den var väldigt stor :p på framridningen fick jag trycka på, men inne på banan behövde jag bara hålla i mig ;) Iallafall så gick allt väldigt bra fram tills hinder 6, näst sista i grunden. Då var det en tjej som red framför förbi hindret jag skulle hoppa, som kom väldigt snabbt ur sväng där det var väldigt upptrampat. Så jag koncentrerade mig ju bara på henne och att skrika "akta" och tappade fokus TOTALT. Insåg när vi var framme vid hindret att han hade noll bjudning och att vi knappt var på väg mot hindret utan snarare snett förbi... Hej dumma nervositet och nollfokus. Ett stopp där alltså, men det gör mig inget, det blev bara fel helt enkelt :) Sedan gick det bra resten!

Andra klassen, 100 cm A:0/A:0 noll plus fem fel
I denna klassen hade nervositeten släppt lite, nu var ju debuten avklarad. Så jag hade tryck i honom redan i framridningen och väl inne på banan kändes han toppenfin! Nolla i grunden, fick till och med ihop honom såpass att kombinationen blev lagom lång (han täcker väldigt mycket mark i vanliga fall :P). Omhoppningen kändes också toppenbra, ända tills näst sista hindret i omhoppningen, exakt samma där jag fick stoppet i första klassen... De hade inte flyttat på detta hinder alls, utan det var även i denna klassen superfort ur sväng och det var totalt upptrampat där, så vi höll på att gå omkull :( :( Fille satte sig nästan på rumpan... Stackars vännen. Fick hasa upp i sadeln igen, lägga en volt och rida vidare mot hindret. Alltså fyra fel för att jag la volt och ett för den överskridna maxtiden!


Känner mig verkligen jättenöjd med dagen! Fille var så duktig hela tiden, lastades utan problem, åkte utan problem och skötte sig urbra på tävlingsplatsen! Utom att han slemmade ner hela Moa ;) Det var också mur och vatten med och han tittade inte en sekund, vilket verkligen  betyder mycket för mig :) Mitt mål var ju att vara nolla i båda klasserna, men jag "känner mig som en nolla" ;) hihi. Jag är så nöjd att vi köpte finaste fille, har sån tur att jag får rida en sån PÄRLA!  

Nu är jag ännu mer taggad inför Leif-träningen imorgon, första gången han ser mig rida fillson. Och så inför v-plast nästa vecka också :d wiiii!

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0