FRISK

Han är friskfriskfrisk! Hinner inte dra hela historien nu men jag fick hjälp av både Staffan och kiropraktor-Håkan, de klämde båda på honom och så red jag medan de kollade. Fick grymt bra tips i ridningen av Staffan, kan inte han bo här och ha träningar? ;) Så de tar jag definitivt med mig, fick massvis med tips hur jag kunde ändra på t.ex. att min skänkel åker bak, vilket leder till exempelvis sämre svängar - vilket vi har problem med!! Så jag är jätteglad! Sen blev jag såklart superglad över att de båda berömde både mig och Fille. Dock har jag lite för mjuk/obestämd ridning, så det var mycket det jag fick hjälp med, hur man kan rida bestämt men avslappnat liksom :) Kontentan var att han har inte ett dugg ont, även om han antagligen hade det och att några besvär var orsaken till att han började rycka så har det nog bara blivit en ovana. Ju hårdare man trycker desto mindre skakar han, vilket helt klart säger att det inte är något fel där :P Slemsäcksinflammation hade Staffan behandlat tidigare och då har hästarna så ont att de flyger i taket bara man rör där, klämma går absolut inte!
Så jag ska bara ignorera det, det enda som ska korrigeras är att jag inte ska rida med skrittäcke och inte heller ah några täcken på honom som slutar på manken, bara halvhals och fast helhals.

Håkan behandlade också, han hade en liten låsning i ländryggen och så lite i höger hamstring (baksida lår). Tänkte skriva ett lite mer utförligt inlägg senare om jag får lite mer tid :)

SÅ MIN HÄST ÄR FRISK JAG ÄR SÅ GLAAAAAAAAAAD, helt enkelt! Dock måste jag alltså byta alla täcken, så därför: jag säljer MASSA täcken i stl 135-145 (ev något 150) med avtagbarhals eller utan hals, söker du något täcke är det alltså bara att höra av dig. regntäcke, innetäcke, fleece, osv.

OCKSÅ: jag letar efter innetäcken i olika tjocklekar med halvhals eller FAST helhals, kan du tipsa om något eller kanske har något du vill sälja får du gärna höra av dig här eller på 0708-996182 TUSEN TACK!

Allt för idag, det kommer antagligen mer, lite mycket att göra såhär i juletider ;) Sorry!

Ciao


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad roligt att han är kry igen!! Grattis grattis grattis!!!

2010-12-26 @ 15:01:03
URL: http://jojjoy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0