Imorgon måste jag rida

Annars snackar vi seriös abstinens!! Känner mig lite bättre nu här på kvällen, men då vart det bara att sätta sig och plugga, två inlämningar imorgon! Tur att jag redan skickat in uppsatsen som skulle in idag... Sen är det ju matteprov på onsdag med, gött...

Iallafall så måste jag rida för både min och Filles skull imorgon, tror inte han heller uppskattar promenad en dag och vila två dagar, inte riktigt som vi brukar göra :P Dock brukar jag rida ett lättare pass bara innan vila, så att Lillen inte typ har tränat och fått träningsvärk och sedan måste stå med det :P Inte bra! T.ex. efter träningarna på onsdagar på 1,5 h och hoppning brukar jag rida lite kravlöst i alla gångarterna bara 30-40 min dagen efter och sedan vila på fredagen då :)
Annars rider jag mellan 50 och 60 minuter oftast, och vi (iaf jag) ska svettas! Tycker att det är bättre för just Fille att lägga in en skrittdag ibland och sedan vila en gång i veckan istället för att rida lite halvt om halvt längre utan vila, då jag känner att han verkligen behöver vila ibland för att bli lite "sugen" :) OBS, det upplägget funkar såklart inte för alla!! Men för oss tycker jag att det är bättre :) Dessutom är det bra för mig att svettas och jobba rejält ;) Haha, alla som känner mig vet att jag inte är superstjärnan på idrottslektionerna! Bollsporter och sån skit är inte riktigt min grej :) Det är bara hästar som gäller här!

Nu är jag bara riktigt sugen på att åka till stallet, men kan faktiskt sätta alla mina pengar på att det blir en stunds pluggande istället... ;)

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0