Invigning

Av både handtagen och Nalle Puh-ländtäcket jag köpt av Moa :) Var i seriöst behov av ländtäcke som alla vet! Och det är väldigt gulligt, Moa har ju sytt egna blingade ländtäcken sen hon typ gick i nian, och de är alla väldigt söta tycker jag :) Dock passade ju inte de som var mina, men det allra första hon gjorde satt som en smäck!

Handtagen från Reinbow (rein-bow ev?!) satt också bra efter några justeringar och Fille var så himla mysig att rida nu efter klippningen! Känslig, framåt och pigg & glad, så positiv som bara Fille kan vara! Han är väldigt intensiv ibland ;) Vill alltid vara med, på gott och ont! Haha! Har fixat handtagen nu efteråt också så att de verkligen sitter exakt jämnt. Även invigt smörjsvampen med vanlig lädertvål (i den klassiska blå lådan!!), tror att det funkar bäst på mitt träns från Dyon, lädret blir liksom "dammigt" av läderfett, trots att jag smörjer det som tusiken. Jag är ju så supernöjd med det (Working Collection för övrigt för ev. nya läsare ;) ) och vill att det ska hålla! Jag har faktiskt gjort ytterligare ett inköp idag med... Sara sålde ett pannband från Otto Schumacher och det satt så himla bra med sina jättestora "öglor", då skonar man ju tränset. Alla andra är nästan lite små, de klämmer ihop tränset och sabbar det lite. Så jag köpte det :) Såhär ser det ut nytt (bild tagen från www.os-sattlerei.com):


Lite sparsamt glittrande i rosa/turkos/vitt typ :) Jag gillar det! Tänkte att det borde vara jättesnyggt på tävling till JW-schabraket, equi-lineluvan och så pikeurkavajen och den blommiga skjortan på mig!
Vad säger ni?


Hjälm - Lamicell Master
Kavaj - Pikeur Skarlett
Schabrak - John Whitaker (hittade ingen större bild)
Pannband - Otto Schumacher
Skjorta - Hööks
Ridbyxor - Mountain Horse
Skor och leggings - Freejumpsystem Fly'One
Luva - Equality Line
Träns - Dyón Working Collection

Har allt utom skor + leggings och ridbyxorna :) Eftersom jag köpte fel storlek i mina pioneer ska jag dock antagligen köpa dessa i Göteborg. Har bara hört gott om dem, att de är så supermjuka och följsamma men samtidigt ger bra stöd :) Ridbyxorna behöver jag egentligen inte, har ett par som funkar, men ska köpa dem längre fram, bra att ha två stycken egentligen, särskilt framåt sommaren, har sett för många andras ridbyxor bli förstörda av gräsfläckar ;) Dock planerar jag inte att trilla av! Men you never know ;) Har bara trillat av Fille en endaste gång, när han hade en liten test-period och bara tvärstannade mitt i galoppen, HAHA! Måste ha sett så sjukt roligt ut, men jag vart förbannad ;) Får hoppas att det är första och enda gången!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0