mankpadd, hej på dig

Nu går det lite trögt på bloggfronten, har varit mycket annat! Massa plugg nu på slutet, och så var jag och kollade när Moa och Calle tränade för Camilla igår. Anna från Annas hästshop var här och kollade Filles sadel också, har ju tänkt på ifall det kan ha med mankproblemen att göra. Ja, han har tyvärr börjat kurra igen trots behandlingen så nu blir det att åka till Skåne när vädret tillåter, till Staffan då såklart. Dock har han verkligen gått skitbra när jag ridit. Kontentan av sadelfixet var iallafall att vi fick en mankpadd då hon tyckte att sadeln var alldeles för stor (stl 35) och att den vickade när han kom upp och jobbade med ryggen. Hon tyckte att han hade satt för lite muskler runt manken, och trodde absolut att det hade med sadeln att göra. Nu är detta alltså fixat, hon tyckte inte att vi skulle ta in till stl 34 utan istället lägga på padden eftersom den ger lite "massage", stötdämpning osv. Tyckte att han kändes fin när jag red och fick mycket beröm för att han hade fint steg och jobbade bra, trots att han kunde ha haft lite mer muskler runt manken då.
La också fram en galoppbom för första gången och han lullade över, duktig som han är :) Förhoppningsvis blir det lite galoppbommar även imorgon då jag slutar mycket tidigare än vanligt pga massa arbeten man kan ha självstudier i!

Ev. kommer Camilla och har en extraträning nästa onsdag med och såifall blir det uppvärmning och några små språng där för oss med! Hade varit vääääldigt kul :D Särskilt som han varit väldigt fin! Bra på alla tre betten, men finast på det vanliga tränsbettet, han är ännu finare på det när man växlat lite :)


Så utom kurris är allt frid och fröjd och jag är väldigt nöjd med mina fina gris!


Finaste!

Nu måste jag plugga vidare.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0