Nuså!

Nu har jag sålt lite grejer och det har märkts tydligt att det är "riktiga" annonser som säljer mest, så bloggen ska slippa få agera annonsforum from now on! Då kan jag ju börja ta tag i uppdateringen med, i och med försäljningen har jag inte velat lägga ut inlägg så att salusakerna hamnar i skymundan.

Fille och jag jobbar på, han har fått gå lite i snön men mest i ridhuset sedan veterinärbesöket. Det är så svårt att rida i snön nu, den är nästan för djup för att det ska gå att dra nytta av den, dessutom blir den lätt lite hård och "skorpig" på ytan - inte bra. Vi har tagit oss ut på vallen (ridskolehästarnas sommarhage) ett par gånger iallafall och Filipson har gjort sitt bästa, men häromdagen var den så djup att jag inte tyckte att han verkade ha sådär jättekul. Och det är ju inte roligt att sitta där och frysa rumpan av sig om inte ens hästen har roligt, haha.

Idag har han klippts iallafall, ÄNTLIGEN! Supertack till världens bästa storasyster som höll i klippmaskinen! Pappa bidrog med sin närvaro och lite hålla grimskaft/huvud och sådära. Lugnandet som man ger under tungan själv funkade kanoners, han var lite lagom borta efter en halvtimme och det höll i sig hela klippningen! Dock började han komma igång mot slutet, så Moa fick lägga på ett kol ;) Hon fick mitt regntäcke från Horsewear Amigo som tack för hjälpen, hon skulle ändå få köpa det för en liten symbolisk summa! Hon hjälper mig så mycket, inte bara med Fille och hans box utan också genom att donera typ ett innetäcke när vi var i nöd ;) Bäst! Fille fick vila idag pga lugnandet för övrigt.
Före:


Efter:

GRÅIS! Inte världens mest attraktiva bild kasnke ;) Men det var inte så lätt, han ville ut! Haha.

Snart kommer ett till inlägg, om shoppingen jag ägnat mig åt de senaste dagarna. Dessvärre märkte jag i mitt lilla huvud att det inte var så lite som har shoppats ;) Håll utkik!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0