så jädra nöjd!

Först ska jag passa på att svara på en kommentar jag fick av Sara: Nu är det ganska fullt och jag vet tyvärr inte om någon ska flytta. Hedvigs box är fortfarande "ledig", jag vet inte alls hur de ställer sig till att hyra ut den eller så :) Jag är inte riktigt insatt i om någon ska flytta snart, men testa att ringa Edde! Ha det så bra :)

Som rubriken antyder så är jag galet nöjd med min lilla fis idag! Första dagen med lite arbete i galoppen, innan har det mest varit att lulla runt och jobba på lite i traven istället. Vi gjorde samma sak i både trav och galopp -tränade svängar! Både lite skarpare och mjuka. Vi behöver verkligen träna på volter och kände att jobbet verkligen hade effekt! Han svarade superfint och gjorde rena byten hela tiden (utom en gång då han blev rädd för något och tappade galoppen helt (; ) och det funkade också äntligen skitbra med övergångar! Han har ju varit väldigt ólydig ibland innan, lite framåt, lite bakåt och lite i svängarna... Därför har jag verkligen jobbat på med det nu redan från början i igångsättningen! Och idag kände jag verkligen hur mycket tempoarbetet hade lönat sig, jag stod i lätt sits i galopp, sedan kunde jag bara sätta mig ner, räta upp mig och proa så gjorde han halt. Sån superkänsla fick jag, nu är jag mer sugen än någonsin på att börja hoppa :d
Red för första gången på gummibett, då jag gärna vill variera bett på honom för tändernas skull. Tyckte att det funkade jättebra! Dock var jag inte alls fokuserad på formen idag, tycker att han har fått en lite högre normalform, känner att det funkar att rida honom i låg och hög form, så när man gör annat arbete ligger inte fokus på det :) + Att jag hade längre sporrar idag (har minikorta annars ;) ) men hade dom längst ner på skorna så de fanns liksom där när de behövdes!


Finaste hästen!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0