Så roligt att rida!

Igår red jag Fillis och det vart superkul! Han var superduperpigg, Calle också. Vi var inte de bästa mentala stöden till stackars Orlando som var tanken ;) Men de klarade sig ju perfekt allihopa!

Travade ganska länge först och fokuserade på att han skulle slappna av på steget och i handen utan att bli tung. Funkar väldigt bra att ha driv i skänkeln och sedan göra lite halvhalter för att samla upp bakbenen, han lättar väldigt mycket i handen då med så det funkade bra :) Sedan galopperade jag bara lite i lätt sits i lite samma avslappningstänk. Sedan gjorde jag mest samma arbete fast la på mindre volter i både trav och galopp, och i galopp gjorde jag småsmå volter för att sedan byta galopp och gå in på en ny liten liten volt. Han var jätteuppmärksam och duktig! Kul :D

Idag ska vi hoppetihoppa på Camillaträningen och gissa om jag är taggad eller :d Tror faktiskt att Fille kommer ha riktigt roligt med!

Nu ska jag kolla för sjuttiofjärde tusende gången om det finns några tävlingar utlagda på tävlingsterminen i småland eller längre hitåt än södraste skåne, gissar på nej tyvärr..

Ciao


Kommentarer
Postat av: Caroline

SV tack:) du menar Le tixerant gjordarna? de finns lite överallt tex här marietorpridsport.se ryttarstugan.se butik.stigbygeln.com

du kommer garanterat kunna hitta en sådan gjord på

GHS

2010-12-19 @ 16:43:36
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0