Sjukling x 2

Nu var det bannemig ett tag sedan jag skrev. Har dock en ursäkt: har varit sjuk här i helgen och är hemma från skolan idag. Feber och halsont, inte kul det inte :( Kunde därför inte rida igår, får tacka min bästa mamma och bästa syster för att de gick med Fille! Idag får han vila, alla har fullt upp och jag känner mig inte pigg nog att röra på mig tyvärr :( Måste vara frisk till matteprov och hoppning på onsdag ju!! Tur att man har sin gulliga familj :)

På fredag är det dags för oss att inta Löberöds Hästklinik igen också. Fått tid med Fille nu, hans ryckningar blir bara värre och värre tycker jag... Innan när man rörde honom brukade han "vänja sig" om man bara lugnt höll kvar handen lite mjukt, nu bara skakar han och skakar... Stackaren :( Det är ju dock ganska vanligt tydligen, sa de på Helsingborg som mamma ringde (bra att höra med flera tänkte vi) pga täckenas tryck när hästarna böjer sig ner och äter tex i hagen då. Det kan ju också vara sadeln eller en liten spricka, även om den borde ha läkt av sig själv på all denna tiden. Så frustrerande att ingen ens hört talas om dessa besvären i ens närhet! Nu ska vi ju iväg och kolla upp det iallafall, får hoppas att vädret håller sig okej! Håll tummarna så blir vi väldigt glada:)


Världens finaste häst!

Nu ska jag vila mig i form.
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0