Cabanel

                                                                     Cabanel
                                                                       1995
                                                           e. Concorde u. Habanera
                                                                   ue. Ralmé Z
                                                                 äg. Moa Zalar

Färg: Mörkbrun med vit stjärn, snopp och lite vitt på benen!
Höjd: ca 160 cm
Vikt: Vet inte säkert, men ungefär 520 kg tror jag
Tävlingsnivå: Har gått JSM med Lina Romlin och 140 cm i hoppning
Temperament: Calle är lillkillen med bushumöret! Han är en studsboll av rang, som flyger över hindrena med en lite egenkomponerad teknik ;) Fort går det också, två sekunder så är han över hïndret och på väg därifrån ;) Markarbete är inte Calles favvo dock... Han är duktig på att åla sig,dvs sluta, öppna och allt sånt, det gör han i sömnen, men flashiga gångarter och hingstnacke? Näää... Dock skrittar han fortast i världen!

I boxen är Calle mysig, men lite egen även här... Han knuffas och buffas för att få uppmärksamhet, och liksom klappar marken med sin lilla fossing. Skakar på huvudet så att grimskaftet flyger som en lian. Djungelungen säger Moa. Han är med på det mesta, utom att pussas eller klappas på näsan. Fy.

Moa och Calle har tävlat tom 130 cm, fast bara en gång. Dock var det en strålande runda, bara 4 fel (ett riktigt skitpet, det kan jag skryta med ;) ), detta var i div 1 finalen. Annars går de mest i 120-125 (mest pga Folksam Riders Cup nu i dessa tiderna) med fina ritter :) I höst blir det väl 130 dock! Jag skryter lite, för jag är ju så stolt över dem :)


130 i Fjälkestad div 1


Första tävlingen tillsammans! (tror jag)


Provridning


I galopp på Fjälkestads gräsbana :)


Deras bästa sidor!!!


alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0