Callis!

Idag gick jag med Moa upp och hoppade efter att jag borstat lillFille som såklart vilar :P! Byggde en liten oxer med regnbågen i, och hon hoppade några språng mellan 70 och 115 cm typ :) Första gången hon hoppade Calle efter vilan och det gick jättebra. Men seeeeen..

Hoppade jag! Första gången jag hoppade Calle och det var spännande som attan. Jäklar, han knappt njuta av att hoppa, för det gick så jäkla fort. Sen ska man ju komma igång att ha lagom stöd i handen, lagom tryck och lite ben på det. Haha, för min del handlade det lite om att sitta kvar också :) Calle är en liten häst, men han är verkligen en gummiboll! Han laddar som tusan sista galoppsprången och så hoppar han en ur sadeln. Han har sån kraft! Att hoppa Calle känns såhär:'

Ben, hand, sits, tryck, ben hand, sits, tryck, låt honom gå av, (råkade lägga honom lite nära två gånger, men det blev inte nära, utan han hoppade istället och vi fick ett enormt språng alldeles för långt ut :d haha), sen känns det ungefär som att man sitter en meter övanför en liten, liten tennisboll som man ska försöka landa på, vilket jag inte trodde att jag skulle lyckas med, han var ju så jäkla vick så att jag trodde att jag skulle trilla ner någonstans efter  hans rumpa ;) hahah. Sen landar man och då är det POFF framåt. Hahhaha!

Men det var verkligen jättekul, tusen tack till Moa för att hon lånade ut honom :) Såfort Fille är igång igen ska hon få hoppa honom med! Han är inte lika extraordinär som Carl ;)

Sedan skulle i vilket fall Calle få tänderna fixade, vilket tog en massa tid för veterinärena var så få att dom var jättestressade... Sedan fick han sjukt mycket lugnande, så han var helt DYBLÖT efteråt och såg helt okontaktbar ut... Spännande... Hoppas han piggnar på sig, Moa är med honom :)


"Tro fan att du trillade av förra tävlingen" var det första jag sa till Moa när jag hade hoppat ;) Haha. Han är supermysig och man känner verkligen vilken power han har, det är häftigt, men kommer man som hon gjorde förra tävlingen så är det rätt troligt att man flyger av, och i Moas fall får hjärnskakning!

Men jag skulle nog verkligen gilla honom om jag kunde träna lite ;)

alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0