falsterbofalsterbo!

Klockan 5.05 ringde klockan, 5.45 rullade bilen. Jisses vilken tidig morgon! Moistois skulle ju köra också, den stackaren... Jag var supportvaken, det hade ju varit för hårt att låta henne köra medan jag låg och snarkade ;)
Vi hittade bra, en kort avstickare mot Trelleborg, och parkerade i den gassande solen. Vi varvade sedan shopping och tävlingar om vartannat, vi tittade faktiskt på i princip alla klasser från början till slut, missade lite i början på första klassen och sådär bara. Bra klasser! Vi hade läktarplats i skuggan, men det blev iskallt så vi fick hämta fleecefilt och grejer, och till och med under nationalhyllet slet vi i filten för att den skulle räcka till båda :P

På fredagen dock.. Vilken HETTA! Jag trodde att min tid var kommen, så varmt var det. Vi fick lämna våra platser, det var för varmt (de var alltså inte i skuggan :P)!!!! Under Meydan FEI Nations Cup fick vi vandra runt på kortsidan. Andra rundan var dock bättre, då satt vi högt upp i trappan och det fläktade lite, lite. Refreshing.

Stort, stort grattis till Sverige som vann Meydan FEI Nations Cup i Falsterbo! I laget red Malin Baryard-Johnsson- H&M Tornesch (4+4), Helena Lundbäck- Bukowskis Erbblumme (0+4), Peder Fredricsson- H&M Arctic Aurora Borealis (0+4) och Rolf- Göran Bengtsson- Casall La Silla (0+0)

Laget ledde på 0 fel inför andra omgången och det var jämt till sista ryttaren. Holland hade ridit klart och slutade på 12 fel, Sverige hade 8 och allt hängde på Rolf- Göran Bengtsson och Casall La Silla. 4 fel eller mer hade gett omhoppning och 0-3 hade garanterat vinsten. Klippan Rolf drog till emd en nästintill perfekt runda och Sverige hade vunnit!!!!
GRATTIS! Det var de alla värda!
Tvåa blev Holland på 12 fel och trea Spanien på 21.
Min nya hästfavvo är Vdl Bubalou måste jag också tillägga! Så snyggt namn ;) Med Jur Vreiling i sadeln gick han som en klocka, dock krävde han sin ryttare, det syntes...


Så till INKÖPEN:

Svart träns med aachennosgrimma Skulle egentligen köpt en nosgrimma, men med sån extrem rea som det var på detta tränset gick det på ett ut :d ska använda nosgrimman på mitt remontträns till att börja med, sen ska jag bygga på allteftersom
Svarta super-grip tyglar
Svart pannband med blingbling stenar i svart Charlies
Svart pannband täckt med limegröna swarovskistenar Charlies
Brun/beige luva
Marin/beiget schabrak och matchande luva

Det var faktiskt allt! Det enda som saknas är stigbyglar, färg till stigbyglarna och en gelpad till rumpestissen.

De två senaste dagarna har spenderats i ett hett Göteborg, det kokade på tåget, och jag har åkt farligheter som Balder, Lisbergsbanan, Flum Ride, Kållorado och Spökhotellet Gasten! Också köpt ett linne och ett par sandaler och haft supertrevligt med jack + hans mamma och hennes sambo.

Nu längtar jag bara till imorgon,då ska jag börja sätta igång älsklingsfille igen :d

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0