för varmt för att tänka klart

Jisses. Sitter och halvdör inomhus pga all värme, vi ska rida ikväll istället för på morgonen, som jag annars föredrar. Tycker att man blir helt korkad hela dagen om man går och väntar på att rida, kan varken vila eller riktigt göra något. Jack har börjat på sitt sommarjobb också, så jag är strandsatt med min goa familj istället :)

Har dock passat på att köpa lite grejer idag! Haha, tar igen mig med lite shopping. Köpte inte allt jag ville ha i Falstis. Så nu är det beställt, från hööks:
* Plaststigbyglar
*Remontnosgrimma
*Aachennosgrimma
*Sadelpad. Den heter egentligen Gel Seat-Saver och det är som en gelpad fast till sitsen istället :P Mamma skrattade och undrade hur jag skulle förklara den för alla. Får bara säga som det är: Jag har en jättelång svanskota så jag får sketont i rumpestissen när jag rider :P Haha, det är sant! :) Men förhoppningsvis löser jag problemet emd denna paddisen. Dock fick jag ringa till hööks för att få tag i den :P

Vi drog också en vända till Mekonomen och hittade där limegrön färg till stigbyglarna!!! Ska bli så kul när stigbyglarna kommer och jag kan spraya dem, finally :) Då är jag dressed for success i Yxnarum, första tävlingen!

Dessutom köpte jag ju då både en remontgrimma och en aachen, trots att jag köpte ett träns... Skulle ju bygga på dem successivt, men så blev det med det ;) Haha. Nöjd iallafall! Alltid bra att ha två träns, ska ha ett hemma och ett på träning/tävling, d.v.s. ett med svarta pannbandet och ett med det limegröna.

Mina och Filles outfits börjar ta sig!

Nu ska jag chilledilla innan jag äntligen får slänga på sadeln ikväll :D

alva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0