full fart

Idag är ridning, mockning, hö, mat, vatten och heeeeeeeela köret redan fixat. skönt att det är såpass "kallt" att man kan rida på morgonen. Fille och jag höll till i gruspaddocken, dessvärre tillsammans med en klump bevattningsgrejer, de stod liksom på spåret på ena långsidan och det försvårade situationen lite grann :P men han skötte sig! det är jobbigt och det tar ett tag men nu kan jag faktiskt få ihop honom lite :d kul! han var supertrevlig i både trav och galopp. La även fram en bom eftersom jag inte vill chocka honom totalt imorgon när vi ska hoppa litegrann. Min lilla prins var så duktig, vi kom både rakt på, ett par skarpa svängar, någon gång på böjt spår osv. Han har blivit en riktig pingla på att byta galopp :) Men när jag kom i en ganska tajt sväng, skulle göra ett byte och sen ta en skarp sväng tillbaka längs med spåret fick han kämpa för att kunna byta, så han liksom drog ner huvudet och bockade till samtidigt som han bytte och jag tappade stigbyglarna. Duktig som han är hade han lyssnat på mina förberedesler för att kunna svänga den skarpa svängen, så han svängde bannemig! I 190 också. Höll på att åka rätt in i staketet, men satt kvar, haha :) Nää, så nära var det kanske inte, men fick sakta av för att sätta mig ordentligt igen. Typiskt nu när han var så duktig och gjorde monstersvängen helt av sig själv :) Plutte <3

Imorgon blir det som sagt hoppning i grusen klockan åtta, upp i ottan för att hinna innan solen gassar på för hårt! Ska bli superroligt :d


alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0