häst är bäst

Tusen tack till Matilda för den fina kommentaren :) tycker faktiskt också att han påminner om goa Nirvana! Inte illa det :)


Idag har jag ridit på morgonen och stekts tillsammans med Fille, han var duktig och satte idag två jättefina byten :) Han har haft lite svårt för att bibehålla rakheten liksom, och då blir det flängigt och korsgalopp :P Men idag gick det toppenbra! Men han var lite matt, inget riktigt tryck i gångarterna, så jag ska öka maten lite fortare :) Han har ju fått väldigt lite under vilan, men nu ska powern tillbaka ;)
Hans gamla ägare var också på besök, det tyckte han nog var konstigt! haha, han är ju tio år men har aldrig sålts innan, så han visste väl inte riktigt vad som hände. Men han var cool ändå, hälsade med öronen framåt, men han var ändå go mot mig, det var skönt! Vi kommer nog ses lite på tävlingar framöver, eftersom hans gamla ägare har en sexåring hon är ute med nu :)
 
Mitt paket från Hööks har kommit idag också! Jippie-yey :) Två supermjuka goa nosgrimmor från Claridge House. För att vara såpass billigt är verkligen CH ett fantastiskt bra märke!!! Mjuka, fina, hållbara grejer :)
Också fått min pad som ska skona rumpisen. Hoppas att detta blir mjukt och skönt :) haha
Och till sist- mina stigbyglar! Längtar efter att spraya dom och se hur det blir :d dock rekommenderas det att man sandpapprar dom innan sprayningen, så jag ska prata med pappsen ifall han kan rota fram något sandpapper ur förrådet :P Ska bli så kul :d

Imorgon ska jag nog inviga mitt gröna pannband och mina nya nosgrimmor ändå, även om det blir utan stigbyglarna, är så sugen på att använda det :D


alva



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0