hej och hå

Det var helt ärligt den bästa rubriken jag kunde komma på. Pinsamt att jag är så himla dålig på rubriker :P har alltid varit...

Dagen har fortgått, bakningen gick supertoppen, Moatoa och jag slängde snabbt och snyggt ihop riktigt snygga kanelbullar (enorma också, det fixade dom helt själva :O jäste som svamp i ridhuset) och även ett par ultrakladdiga kladdkakemuffins. Man måste ju bara älska hemmafrustilen! Tycker att bakverken blev riktigt bra :) Jack mumsade i sig en muffin och sen sov han gott i ett par timmar. Charmpelle, han är så jäkla trött efetr att ha rensat rabatter i solen hela dagen:P haha!

Annars har jag mailat en tjej angående luva, hon gör egna luvor och heter som sagt Sara Carlsson, http://carlssonpataket.blogg.se . Jag vill ha en svart och limegrön så att jag kan ha ett alternativ till de bruna grejerna, i värmen behövs troligtivs ett set till varje klass. Jag har ett enkelt svart schabrak som nu ska bli tävlingssetet "plan B". Grattis till det :) Väldigt nöjd med stigbyglar och träns, kikar lite nöjt på det varje gång jag öppnar skåpet ;)



Imorgon ska jag först fika på morgonen/fm med min goa morbror som slitit sig från stockholm för att besöka världens huvudstad- karlskrona. En fika på waynes för att planera min stockholmsresa och på kvällen ska vi två samt mina morföräldrar äta på Montmartre där Moa jobbar nu :) Både idag och också imorgon! Glömt att säga grattis på bloggen, så grattis ;)

Moa och Calle ska också ut på tävlingsbanorna snart igen, superhelgen nu på fredag i udden. Hon ville egentligen åka lördag eller om det nu var söndag och rida 120 och 130, men nu blir det 110 och 120 på fredagen! Detta eftersom pappa är bortrest och det blir lite mycket för mig att ta hand om hund, hus, häst och att jobba i stallet :P Förlåt kära syster :P svårt utan körkort!
Men vad gör det att gå ner en klass en gång? Inte så mycket enligt mig iallafall, hästen får ha det lite skönt :) Fille tror jag har verkligen uppskatttat att gå ner i klasserna med mig, i jämförelse med avd han gjorde med sin förra ägare. Dessutom har hon mycket mer koll på honom såklart, hon hade honom i nästan tio år! Hon har ju en perfekt fingertoppskänsla och känner såfort något är annorlunda osv :p men det är ju charmen med en ny häst, att utveckla ett samarbete! Känns superkul att jag ska få åka ut och tävla lite grann och busa runt och lära mig honom mer! :d



alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0