hoppning på agendan!

Gick upp halv nio i morse, på Fille, med Tove och Miro. Satte upp en linje på fyra galoppsprång (vi fick dock länga den typ tre gånger, för den var supertajt!), räcke med "draken" till oxer med "smileygubbarna". Sedan en böjd linje från ett litet räcke till oxern med smileygubbarna.

Bra med hoppningen:
1. Han kändes väldigt pigg och glad, busade lite när vi hoppade fram på ett klosshinder :) hihi, sötnosen!
2. Jag red igenom alla linjer och han ställde upp även när vi tog 14 m på 3 galoppsprång (helt jämnt :p) och när jag behövde stoppa upp honom och tog en förhållning, och hoppade ändå fint!
3. Jag fick bra känsla och känner mig väldigt säker på höjden.

Lite sämre:
1. Fick lite för många språng på den raka linjen pga distansen, och sen  behövde jag några gånger på den böjda linjen, först en som gick alldeles för fort, sen en där jag behövde säga till och ta en förhållning och sen en jättebra med superbra känsla! Iallafall så resulterade detta i att han hade hoppat så mycket redan att jag inte tog någon liten bana eller så, men å andra sidan behövde jag nog inte det :) det är svängar och koll jag behöver träna på!
2. Han var rätt stark, så jag får mest fart och inte så mycket tryck, men samtidigt så kände jag att när jag verkligen tog en ordentligt förhållning så lyssnade han och kom intill hindret!


Så egentligen är jag nöjd emd allt, för insåg att även det lite sämre slutade med något bra ;) haha!

Känner mig förberedd inför helgen, det jag behöver tänka på är såklart att få bra flyt utan att han bara springer ;) Men tycker att jag känner mig lugn inför två lokala 1 m, eftersom vi ändå fixat svårare banor på Camillaträningarna :)

Väldigt taggad inför söndag nu, till tusen :D


Har äntligen lyckats få in bilder från mobilen, så nu kommer nya bilder för en gångs skull! På söndag ska snyggingtränset på igen :d


nu blir det att kolla på EM!
på tal om det: jag har aldrig gillat mattias claesson men nu är jag så trött på honom så jag svimmar. inte ett dugg överraskad över att han inte ens klarar kvalet. tyvärr, men jag pallar inte med hans snack. han pallar liksom aldrig trycket. suck. 

alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0