hoppning

Hoppade klockan åtta i morse! Svalt och skönt var det verkligen. Vi satte upp ett räcke snett och en kombination på medellinjen! Han var supertittig i ena hörnet för där var det bevattningsgrejer/hund som skällde/gräsklippare! han mesade sig bara, han är jättecool med sånt egentligen. Men han testar mig ju lite, så det får man ta. Tar det inte på allvar precis, det är bara att gå på honom lite så ger han sig snart :)

Själva hoppningen gick toppenbra! Han hoppade väldigt bra trots "skrämselhörnan" och jag tyckte att vi fick ett väldigt bra flyt, kom faktiskt rätt varje gång :) Och det känns såklart väldigt bra eftersom det är stor skillnad på att rida häst och känna rytmen på den! 

               



\             
 \
1 \
   \        ______2__



            ______3___
            __________


Fast ettan är såklart inte så skarp, men kan inte hitta på något annat än bakvänt snedstreck :P Men iallafall, det blir liksom snabb sväng genom hörnet efter räcket och sedan ut på medellinjen.


Mycket nöjd med min lilla plutt! Även Vickan gick väldigt fint :)



För övrigt finns det en bra intervju med Douglas Lindelöw på hippson! Han verkar ha riktigt bra hand med hästarna, kul att se :) Och förresten, skrev ju att han tog junior-EM guld, men jag menade såklart YR:P Han är ju 19 år :) Dessutom var han ju med i YR och senior-SM som jag tittade på :P Haha, ibland är man inte riktigt med i huvudet.


nu ska jag och syster strax baka kladdkakemuffins och kanelbullar! mumsigt


alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0