lite glatt i regnet

Ja, trots detta sjuka skyfall (jag har bytt kläder tre gånger idag, efter utsläpp, efter lunch, efter insläpp...) är jag rätt munter :)
om vi börjar med gårdagen invigde jag äntligen mitt nya egenkomponerade träns med grönt pannband! Han var så fin i det :) Om jag någonsin lyckas få in bilder från min mobil till datorn ska jag visa upp detta :)
Jag red markarbete i lilla ridhuset, skulle ridit ut, men vädret stoppade oss :p Han gick jättebra, kändes mjuk och trevlig :) Avslutade med att lägga fram en bom och göra lite övningar som jag verkligen tror är nyttiga för honom. Jag red i ganska lång galopp, han behövde liksom inte ha något tryck att tala om eller så :)
(bommen låg innanför spåret, någon meter typ)

1. Galopperade över bommen, gjorde halt, galopperade vidare.
2. Galopperade mot bommen, gjorde halt, galopperade över bommen.
3. Red på spåret, svängde in mot bommen och gick över den på snedden, gjorde byte över och sedan sväng tillbaka och bommen från andra hållet!

Han lyssnade toppen och var jätteavslappnad hela tiden. Nöjd :):):):)




Sen idaaaaag då. Han har vilat, men borstade supernoga i morse samt klippte bort det värsta håret som stack ut ur öronen samt trimmade manen. Han fick iallafall vara ren när han gick ut och blev TOTALT DYBLÖT.
Vi tog in dom stackars djuren redan vid 14, eller började då, den sista gick väl in 14.20 kanske. De var alla mycket glada över detta :)

Jag har också gjort ett riktigt klipp, köpte Christians gamla tävlingsgrejer. Ett mörkgrått Schockemöhleschabrak och matchande luva! Fille kommer vara sååååååååååååååååååå snygg i detta, särskilt till de gröna grejerna :) NÖJD igen :d

Dessutom har jag sett till att både pappsen och Jack har blivit skitgubbe ett par gånger också ;) Även om jag med blev det... Haha. Skitgubbe, kortspelet alltså :D Pappa har dock åkt till Barcelona för friidrotts-EM. Lyssna på p4 radiosporten så hör ni honom :)

ciao bella




Kommentarer
Postat av: Miro

Skitgubbe! Jag? Här i Barcelona är vädret något bättre än hemma men söndagsmorgonen har startat med små regnskurar. Sticker snart upp till Olympiastadion och rekar, blir endast något kort inslag idag, tävlandet drar igång på tisdag och vi ska göra en del intervjuer och annat fram tills dess. Kram pappa

2010-07-25 @ 09:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0