vårdcentralen

Morgonen spenderades i stallet. Fille och jag skrittade typ en halvtimme i stora ridhuset (sankmark och småsvampar) och sen runt anläggningen. Träffade en läskig maskin som liksom blandar asfalt eller något :o jag är inte så teknisk. Men en sån rund blandare. Fille ogillade den iallafall, men lillen är så lättövertalad :p haha, tog typ en minut så traskade han förbi, om än lite spänt!

Sedan åkte jag och mami till vårdcentralen. Mitt öga är mycket bättre, men det är fortfarande lite grusig känsla, vill klia, det svider lite osv. Så jag fick ögondroppar, det var en infektion som höll på att försvinna. Tog även ett blodprov i armvecket, för han ställde massa frågor om förkylningsgrejer, och han (läkaren) trodde att det kasnke var allergi, så jag ska testas för detta! Grejen är att det kanske är Bosse eller hästarna :O det hoppas jag inte på! Såifall är det ju ändå skitsamma, kan ju inte lägga ner något bara för det :P
Konstigt nog har jag såna förkylningsgrejer så att jag blir superdupertäppt och förkyld kasnke i några timmar, sen släpper det. Detta var då typiskt för allergi :O hoppas att det löser sig bra :)


Startlistor har också kommit till söndagens tävling i Yxnarum, nu ska jag räkna ut när vi ska åka osv! Spännande :d Filip får vila imorgon och ridas lite markarbete på lördag så att jag får honom mjuk och mysig :) Min lilla gosing! Har också bestämt mig för att det blir det grå Schockemöhlesetet som jag slänger på på söndag :)


Pluttis i hagen när det var soligt väder, idag regnar det.


alva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0