friday + saturday

Fredag fylldes av lite bra och lite dåligt helt enkelt.
Först tar vi väl det som var bra:
Min fina kavaj kom, och den var inte bara ursnygg och i superskick utan satt även som en freakin' smäck! Kan vara mitt bästa köp ever (Fille annars... Men jag måste erkänna att jag inte betalade honom själv ;) )! SÅ NÖJD
Sedan var Fille jätteduktig när jag red (/skrittade på långa tyglar och i låg form haha)!

Det dåliga var dock att skak-och-kurr inte var totally gone... Lite sånt fanns kvar. Tyvärr :( Kändes superdeppigt sådär igår, det var inte alls kul faktiskt! Blev ledsen i ögat :( Men samtidigt bestämde vi oss för att köra på och rida hela helgen och såifall får vi ringa Staffan på måndag.

Lördag.
Ridit nu på morgonen, travade lite också! SKyndade på igångsättningen lite i jämförelse med min ursprungliga plan pga att jag ville känna efter mer och har lite mer på benen om man skulle behöva ringa. Grejen är nämligen att jag kan tänka mig att det blir lite reflex-artat nämligen, han har skakat vid vissa tillfällen så mycket att det kanske blir så av bara farten!

Han var dock SUPERFIN (v)både i skritt och framförallt i traven, go och glad kexchoklad = alva! Fille med för den delen!                            V 
Kändes så himla härligt att få trava :):):):)
Vi ska dock fundera på Staffan ändå + om vi kanske ska stoppa om sadeln (lite tips ifrån Yvonne där) om det kan vara den som orsakat allt. Får dock se, sadeln ligger ju inte på manken, men jag stoppar gärna om den ifalld et kan bättra situationen!


Nu ska jag återgå till pluggis-stadiet.
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0