jobbigt men kul :d

Idag har Filipsson och jag jobbat på i gruspaddocken igen! Tyckte dock att det gick bra trots att vi båda blev väldigt trötta! Haha, vi skrittade inte fort på vägen ner kan jag ju säga!

Red först i hög form och tänkte på att försökte rida upprätt bara, inte falla fram. Stod först upp i galoppen men försökte behålla jobbet! Sedan satt jag ner ett tag också, och han känns alltid väldigt fin efter att han fått galoppera på lite friskare och jag stått i lätt sits! Efter lite skrittpaus skulle jag dock försöka rida i lägre form och "lossa" halsen lite, alltså överställa lite eller hur man ska säga, så att han slappnade av med halsen. Lättare sagt än gjort när man börjat i hög form! Jag fick driva så att benen krampade, men tyckte ändå att det gick bra! Svårt att byta tillbaka till lite galopp i hög form på slutet igen, men allt som allt gick det bra - det var mest bara jobbigt ;) Vi får fortsätta träna på låg form nu när han känts så fin i hög form :)

Imorgon blir det antingen en skrittrunda eller lite longering i skritt/trav, har inte bestämt mig riktigt än, men väldigt lätt motion iallafall. Sen leif-träning på onsdag!


söte göte!

ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0