lillen är... finborstad?!

Jag har borstat som en crazywoman på min hästapålle idag (nej men riktigt rejäl borstning faktiskt) men med sån päls spelar det inte riktigt någon roll! Man är nästan rädd för att förlora borsten in i virrevarvet. Men så får det vara när man vilar. Jag ska tigga till mig en klippning när jag sätter igång honom sedan! Får nog erbjuda Moa och pappa något för detta hästjobb (ha-ha-ha...), känns som att fina julklappar kan vara på sin plats!


Gissa vad som händer imorgon då? Skolaaa och vilaa. Grattis Alvis, inget roligare än så ;) Jag är verkligen ridsugen som tusan.
Men idag har jag faktiskt varit hos Jack i nya huset och bakat + ätit smulpaj som blev galet god! Mysigt :) Och Fille lät mig faktiskt gosa med honom ett tag. Han är ganska gosig av sig, men man måste låta honom "klia av sig" först, haha. Man får liksom borsta rätt hårdhänt och låta honom slicka en på händerna. Man kan inte tro att någon häst vill bli kliad så våldsamt ;) Nämen han vill verkligen att man ska trycka handen stenhårt mot huvudet så kliar han runt som en galning, och sen är han redo för gos! Min lilla bebis :) Ouppfostrad som tusan, det jobbar vi på, men ibland får man faktiskt ge med sig!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0