träning och veterinärbesök

Leifträningen gick bra överlag :) Uppvärmningen var inte riktigt vår grej, först bommar, där jag upptäckte hur otroligt mycket jag behöver träna på lydnad. Både att han ska gå undan för min skänkel, fastän hörnet är "jääääääätteläskigt" och att han måste lyssna mer på mina hjälper mellan bommarna. Samt i svängar, för då flyger rumpan som den vill och han får mycket attraktiv (inte) korsgalopp. Märker också hur han totalt skiter i mig om jag vill sakta av från galopp till trav och sedan trav till galopp. Bara huvudet i backen och så springer han på, haha!
Mycket kritik till mig själv att jobba på lydnaden helt enkelt, för det har jag inte varit bra nog med. Bra lärdom att ta med sig från träningen!
Resten av uppvärmningen var travhoppning in i tvåkombination, som låg på ganska långt avstånd för att vara trav in. Inte det bästa för oss, för då blir han mest jättelång! Studs är vad han behöver för att komma ihop sig ;) Så det var inte optimalt för oss, men så blir det ibland.

Själva hoppningen gick desto bättre! Red linjer, raka och böjda, samt en kombination och två titthinder som man antingen kunde rida på böjd linje eller som lite start till kombinationen-linjen. Väldigt nöjd med hoppningen!

Så allt som allt mycket bra och lärorikt att ta med sig.


Dock försvinner ju inte dom sjukt jobbiga skakningarna i manken :( Idag vaccinerades han av Cilla och vi tog ett andra blodprov, för att se hur värdena ligger nu! Snälla, om det är någon som hört talas om liknande skakningar, hör av dig!!

Nu kan vi bara hoppas att det blir bättre.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0