vilket väder!

Igår var det översvämning i hela hagarna och idag fryser skiten!
Mitt lite lagom ironiska/cyniska svar på det outhärdliga vädret är helt enkelt att det är alla amerikanare-som-röstade-på-George-Bush's fel. Om de hade röstat på Al Gore hade miljön haft ett leende på sina gröna läppar! Haha, jag gillar inte riktigt Bushilushi och om man kan skylla på honom tycker jag att man ska ta chansen ;)

Idag har jag gått i skolan helahela dagen, men vi fick sluta naturkunskapen lite tidigare, så jag tog mig till stallet så fort som möjligt :) Fille blev borstad med sina nya fina borstar och klappad och pussad på av både mig och Jack! Han hälsade på lite idag eftersom han ska iväg till Jönköping på datanördsfestival i helgen ;)

plutten och plutten i våras :)

Imorgon är sista dagen jag ska åka till stallet utan att få sitta upp! Woho, det känns ju toppen! Det ska bli så otroligt roligt att börja rida igen, tror att Fillis är sugen också :) Jag har planerat igångsättningen i stora drag, "perioder" av skritt, skritt + trav, skritt + trav + galopp och sådära! Dessutom gjort lite förslag på olika bomövningar, man hör ju bara gott om att rida över bommar, så vi ska göra lite såntdära hade jag tänkt :) Roligt ska det bli som tusan!


Här kommer lite "önskelista" från mig också.. Önskar mig dock inte allt, känns liiiiiiiite för mycket ;) Men sånt som jag gärna skulle ta emot om det föll ner från himlen och landade i min famn!


INTE INBÖRDES ORDNING
1. Stövlar! Mina stövlar är liksom Moas lite för stora.. Vi trodde att vi hade biffvaderna, men de måste verkligen sitta sjukt tajt när man köper dem. Har läst om Guarnieri att de är HELT fantastiska. Men sjutusen pungar man ju inte ut med bara sådära, så det blir nog mer en önskedröm!
2. JWs marinblå sammetstäcke med silverdetaljer! Tjusigt
3. Svart hjälm från Lamicell stl M. Har den bruna och är supernöjd, men var dumt att jag köpte en brun :( Hade bruna grejer på Lussan, men inte på Fillis. Svårmatchat ibland :P
4. Nya vita ridbyxor. Tycker att dessa två är fina men har inte testat något par :)
5. Svart väst från Gina. Älskar min blå!! En svart hade inte suttit fel
6. Silvrigt swarovskipannband att variera med
7. Ny fleecetröja, älskar den jag har nu! Men skulle vilja ha en lite figursydd så att den sitter bättre när man rider :)


Som sagt, hade inte tänkt få allt detta men passade på att klistra in lite grejer jag gillar och sådära! ;)

Nu upptäckte jag att det är ganska sent :O Jag tänkte sova lite extra idag!

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0