bästa hästen

Dagen har börjat grymt bra, gårdagen var inte fy skam och kvällen känns riktigt mys!

Finaste fellino är alltså nyklippt och superfin! Han har sån häftig färg! Liksom både små bruna prickar och små vita, nästan som en stjärnhimmel på det grå! Hans mamma är också lite prickig- det är så himla kul att jag har fått se henne :) Det finns verkligen många fördelar med att köpa av uppfödaren! En nackdel kan såklart vara att hästen inte är van vid att flytta och blir orolig, men fille är så cool att han har kommit till ro så fort hos oss!

Idag har Fille fått gå en av Lotta Björes övningar från handboken för vardagsträning och han kändes toppen! Det var en övning med bommar som kunde ridas i både trav och galopp! Jag gjorde lite egen tolkning efter ridbana och humör, men principen är iallafall fyra bommar (3 m, 5 m, 3 m) och sedan att rida med lite tagen bakdel runt den öppna delen av voltspåret. Han kändes toppen! Jag är så glad för min lilla häst! Han är så go och glad kexchoklad hela tiden, positiv till allt!

Dock har den stackaren varit lite irriterad av något :O Han har ruskat på sig mycket, kliat sig när jag ridit och "ryckt", ni vet som när de har en fluga på sig. Därför blir det badning imorgon! Jag trodde det kliade för att han var så himla långhårig, men nu var han lite irriterad idag med, så nu är det badning som gäller! Ingen som haft något liknande på sin häst? Blir jätteglad över en kommentar eller mail isåfall.


Gulle!


Nu är det bara lite plugg som väntar innan det är (kanske årets sista) grillning som gäller, och ikväll är det mys med jacke som gäller! Ultraspeciella tretton månader idag ;)

CIAO!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan vara löss.

När man står i ett stall med så många hästar så är det lätt att det sprider sig.

Kolla igenom pälsen ordentligt och se om du hittar några.

Har själv aldrig haft problem med detta men känner en som har.

Jag har dock en häst i stallet som kliar sig väldigt mycket pgav exem.

2010-10-11 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0