gott och blandat: häst edition

1. Vi har två oöppnade säckar Salsa MaxiMix müsli över, pga foderbyte, som säljes billigt! 200 kr för två helt oöppnade säckar!!! De kostar 225 kr för en säck annars!! Maila, kommentera, skriv på face eller smsa/ring! [email protected] och ni som har mitt nummer kan ju höra av er på så sätt!

2. Fille har börjat bli klippt idag, men bara halsen, huvudet, örat och frambenet på ENA sidan blev klart... Tyvärr har han inte lärt sig att klippas! Skitdumt :( Det är verkligen jobbigt att behöva boka tid hos vet och ge dem lugnande bara för att klippa - vilket de fick idag (moa och pappa fick göra det på dagen så att ingen skulle vara där, så jag kunde inte vara där pga skolan). Men det gick ur jättefort, han måste ha fått för lite. Så imorgon kommer vettis igen så att han kan bli klar! Säger bara till alla som har unghästar: Lär dom att bli klippta utan att bråka! Har aldrig haft någon jobbig och det har varit toppenskönt.
Men fille har ju så många andra fördelar ;) Han har varit så himla fin nu jättelänge!

3. Red markarbete med Fille och det gick mycket bra :) Lite förvänd galopp, öka och minska volten i galopp till pytteliten och så lite byten och så :) DUKTIG HÄST! Äntligen börjar jag få lite koll på vad jag håller på med ;) haha, inte i jämförelse med många andra såklart, men nu känns han lätt, mjuk och lyhörd! Skönt :)

Nu är det plugg - prov i tre ämnen imorgon...

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0