halvbus

Idag stod det uteritt på programmet för filippos! Dock gjorde jag inte riktigt som jag brukar, utan hade vanliga stövlar och sporrar på mig :) Det var skitbra! Red ut och var kravlöst och busade, men samtidigt gjorde vi lite övergångar och sådär! Sporrarna kan jag ju inte säga att jag använde så mycket, han är busig som det är ;) Men med stövlarna har man mer koll och det blir lite mer ridning! Jag rider ut Fille så mycket att det är bra att man gör lite vettigt med :) Fast vi körde älg-stilen också, det är ju jättebra för dem att få busa i skogen med :)

Fille badades också, som jag berättade om igår. Hoppas som tusan att det försvinner nu! Mamma ska ringa till veterinär imorgon också, så då ska vi passa på att fråga om det med (vi har bokat tid för vaccinering så mamma ska ringa och se ifall vi kan ta tänderna samtidigt, det är inget fel på honom, bara så ni vet (; ).

Nu ska jag se vart jag kan beställa nya ländtäcken! Alla jag har lämnar ett par decimeter rumpa bar... Så jag ska behålla mina superfina som Moa sytt (ett med blommor, ett lila med paljetter och grejer och ett med grodor på) och ha under fleecetäcke på typ träningar och så, men till vardagen ska jag köpa ett svart och ett brunt! Ska framförallt kolla HÖÖKS och Exklusiv Horse Wear.
Ikväll ska vi också tillbaka till Fille, bara byta täcke när han hunnit torka lite :) Håll tummarna för att kliet gått bort!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0