helgis

Uppdatering om hela helgen kommer här dåja!
Dock inte om Karlshamn, ni får läsa på http://moazalar.blogg.se för jag var faktiskt inte där en sekund!

Fille vilade i fredags så det är inte mycket att säga om! Igår dock red jag markarbete och fick kämpa så att svetten rann. Och det menar jag, fråga min storasyster om ni inte tror mig ;) Nämen helt allvarligt så jobbade jag på ordentligt, och till min stora glädje gjorde faktiskt Fille det med! Han var också lite svettig ;) Inte illa! Trots att det var jobbigt kändes han jättefin och jag är väldigt nöjd med passet! Vi jobbar ständigt på att vi båda två ska komma upp upp upp - och framåt med för den delen! Väldigt viktigt för Fille att han jobbar på och inte hänger sig och blir tung, det orkar jag helt enkelt inte bära upp. och dessutom blir han seg lång och tung i hoppningen- inte bra (lite som i Råby tyvärr, men jag fortsätter skylla på min dumhet med foderbytet (; )! Jag har faktiskt flera markarbetespass och dendär 110-rundan på clear rounden hemma i huvudet när jag rider, sånt jag är nöjd med, där varken jag eller Fille har näsan i marken och rumpan några kilometer efter oss. Dock vill jag tillägga att han får gå i varierad form, han går inte alltid i hög form, utan jag försöker tänka på att växla formen, så att han tränar hela kroppen! Plus att mycket sitter hos mig... Jag är alldeles för svag i mage/rygg för att inte sitta ihopkrupen när jag rider honom. Men jag jobbar verkligen på med det, det är faktiskt inte så lätt :P

Idag har vi haft en riktigt skön runda i skogen, mycket skritt men också mysig trav och galopp!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0