minidebut 110- check!

Idag var det alltså minidebut för mig och Fille- klubbtävling! Planen var att vi skulle hoppa 100 i clear rounden (åtta hinder) och 110 i seriemästerskapen (en vanlig a:0/a:0, fast lite lättare än en lokal då såklart). Men väntan blev så otroligt lång på framridningen till clear rounden, allt gick så sjukt slött och bläää. Dessutom var Fille fortfarande skak-och-ryck :(:( Så jag och pappa tog det snabba beslutet att byta så att jag red både 100 och 110 i CR och ingen klass, så att han skulle slippa stå och hänga emellan också! Dessutom var ju bara syftet att känna på 110 och inte att kämpa för vinst liksom, haha! Mycket nöjd med detta beslut, det är skritt som är värst för honom, i trav och galopp skakar han typ ingenting, då är han bara lite tittig och väldigt framåt ;)
Iallafall, här kommer resultaten:

100 cm - 4 fel
Tyckte att jag hade lagom tempo och att han var väldigt duktig, han behöver ju inte köra i 190 km i timmen bara för att det är kul att hoppa;) Men vid trean var det en stor solkatt, som han kikade på. Och jag kom inte riktigt tillbaka och ihop i tid efter tvåan utan tog liksom i munnen lite för sent- vilket gjorde att han tog chansen att titta på solkatten och stanna :P Sedan kom vi över, när jag red ordentligt :) Men var lite lost efteråt och höll på att hoppa fel hinder, men kom på mig själv och lyckades svänga tillbaka ;) Duktiga Fille hängde på! Haha. Så jag är jättenöjd med honom, han höll sig i skinnet och det var min miss som orsakade felet. Lätt att återgärda med andra ord!

110 cm - felfri!
Bästa Fille!! Fastän han hade skakat sig så att padden glidit bakåt och schabraket också, så lyssnade han jättefint och jag är supernöjd med rundan! Hade bra, jämnt tryck och tempo, kom rätt (lite långt ut ibland- men han gillar ju det, särskilt nu när det är full speta i huvudet också (; ) och hela rundan kändes bara jättebra! Känns så bra att ha hoppat en hel bana också, och de höjde och breddade bra också tyckte jag, det är ju meningslöst att säga 110 om det bara blir 100 för att det ska vara "en snäll klubbhoppning". Jag ville ju verkligen känna på höjden! Men nu kände jag för första gången att jaa, det är ju bara 10 cm högre liksom. Vi fixar det!



Allt som allt är jag såklart lite besviken på att jag fick ändra planen- den extrema väntetiden var verkligen ovälkommen. Och det hade förstås varit toppen om hans ryckningar var totally gone idag. Men resten gick verkligen jättebra! Dessutom var min gulliga kompis Jojjo med och fotade! Hon är en riktig kreativitet-bomb, kolla in hennes blogg http://jojjoy.blogg.se om ni inte tror mig ;) Haha! Så snart kommer nya, fräscha, superfina bilder på mig och Fille! Stort tack Mojo!


Kvällen har spenderats med söta jacki-boy! Mysimys :)

Ciao bananas

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Kreativitetsbomb, åh vad gullig du är alven^^

2010-10-18 @ 22:15:28
URL: http://jojjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0