onsdag + torsdag

ONSDAG- camillaträning
Gick okej, men ingen fullträff från min sida. Faktiskt inte riktigt från Filles heller. Han fick ju energifoder innan, eller vi bytte till det pga hö med mycket protein, plus olja. Då fick han ju mineralbristen och blev tittig och sådära. Men i övrigt gick han sjukt bra! Sedan gick jag med på att byta tillbaka till det andra för att kolla ifall det var fodret som var orsaken till ryckningarna och inte magnesiumbrist. Men nu var han sjukt seg i Råby, han som varit så himla FIN och framåt/pigg. Jag fick inte alls det trycket jag ville, han paddlade lite i det tunga underlaget med. SÅ då la vi på oljan igen. Men nu igår var han liksom fjantig men med noll faktisk energi i benen. Liksom tung och knäppis på samma gång ;) Han hoppade ju allt ändå, snäll som han är <3 Men jag bestämde mig direkt för att börja gå över på energifodret igen, fast utan olja!!
Själva träningen var dock jättebra, hade varit toppenövningar för oss om vi varit i våran normala form. Böjda och raka linjer om vartannat!

TORSDAG - markarbete (fast ett ganska kort pass då han tränade igår)
Fille var typ FINAST någonsin! Så himla trevlig, gjorde allt med bra energi och med öronen framåt! Så otroligt glad var jag där jag red runt i duggregnet och mörkret!!
Tror att det var flera bidragande orsaker till detta:
1. Sadeln har åkt runt ganska mycket senaste tiden. har trott att detta endast beror på skakningarna. Och det gör det nog till stor del (har en tunn mark todd pad som saknar stroppar, därför glider bakåt), men han har nog inte trivts till hundra procent heller. Idag la jag nämligen en vanlig tjock fårskinnspad under och sadeln låg typ perfekt! Och han verkade inte störa sig så på den heller, skakningarna minskade :D :D :D happyface!!!
2. Energifodret och borttagningen av olja. Han var liksom inte knäpp i huvudet/seg i benen utan pigg och glad, vilade på steget och var väldigt lydig och inte tittig! Behövde driva ganska mycket (extrem träningsvärk i ryggen!!!) men det är ju mer energifoder som ska till + att han är i behov av ganska mycket ben alltid :)
3. Sen visste han nog att det var våran 6-månaders dag idag med ;)


ETT HALVÅR med världens bästa häst!!! Fellino <3

Lite glad är jag nu ;)

Imorgon ska Fille vila och Moa och Calle ska tävla i Karlshamn! Uppdaterar eventuellt :) Mer på hennes blogg: http://moazalar.blogg.se

Förresten! Kommer snart lägga in annonser på hastnet.se, maila mig på [email protected] om du är intresserad av:

1. Schockemöhle set i häftig grå färg, silvrig passpoal och loggan. Luva och allroundschabrak i stl full. RIKTIGT snyggt.
2. Knallrosa fleecetäcke med bruna detaljer (svanssnöre osv) i stl 135. Ser väldigt nytt ut då Lussan inte han använda det så mycket och det är för litet för Fillson.
3. TRE STYCKEN HELT UNIKA LÄNDTÄCKEN
Moa syr ländtäcken själv, så jag har tre stycken helt unika som motsvarar typ stl cob. Ett gult med gröna grodor och grön passpoal. Ett ljuslila med flera snygga kantband/passpoaler. Ett blommigt i grymma neonfärger! Med grön kant och rosa passpoal.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0