VÄRLDSMÄSTERSKAP

Nu är VM här! Tittar parallelt med -gissa vad- pluggandet. Såg nyss Kamal Bahamdan på Cezanne (tidigare riden av Connie Bull) och det såg faktiskt hemskt ut! Om jag ska vara ärlig. La den mitt i hindret massa gånger, stackars lilla hästen :o Det är faktiskt riktigt riktigt många som stannat ut sig eller fått sådär 32 fel!

Annars har vi ju Malin Baryard-Johnson och H&M Actrice att glädjas åt idag! Noll fel på den sjukt svåra banan!
Tycker verkligen att det är viktigt att vi gläds åt våra jämna svenska hoppryttare, tyvärr får de kanske 4 fel sådär, eller 5, men de rider verkligen fantastiskt bra många gånger! Vi ska vara glada över vårt toppenlag - Rolf-Göran Bengtsson på Ninja La Silla, Helena Lundbäck på Bukowskis Erbblumme, Malin Baryard-Johnson på H&M Actrice och Peder Fredricsson på H&M Artic Aurora Borealis!


Idag har Moa ridit Fille och han hade gått jättebra! Hon gjorde stärkande övningar och med mycket fokus på rumpestissen, sånt som jag inte riktigt kommer åt. Han har verkligen varit fantastiskt fin senaste tiden, hoppas att detta håller i sig säsongen ut, för han är en fröjd att rida! Längtar verkligen till ridningen imorgon :) Även om det bara blir uteritt :)

Förresten, vill ni ha min VM-tippning? Jag tror att de fyra som kämpar om medaljerna blir: Kevin Staut, Mario Deslauries och Rolf-Göran Bengtsson.

Alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0