VM ju

Glömde säga något om VM i hoppning som nu är avklarat!!


Philippe Le Jeune på Vigo d'Arsouilles från Belgien är världsmästare i hoppning!



och resultatet blev alltså:
1. Philippe Le Jeune/Vigo d'Arsouilles
2. Abdullah Al Sharbatly/Seldana di Campalto
3. Eric Lamaze/Hickstead
4. Rodrigo Pessoa/HH Rebozo

(6:a Rolf-Göran Bengtsson/Ninja La Silla - bästa svensk med en fantastiskt fin insats, tråkigt dock att det inte räckte till final).

Finalen utgår alltså på att de fyra bästa byter hästar med varandra, så alla ryttare rider alla hästar. Väldigt roligt att se! Hickstead var helt klart den svåraste, tyckte att Lamaze red honom bäst själv, men Pessoa klarade det också väldigt bra! Seldana di Campalto är tydligen lite klurig med det mesta och jag måste säga att jag tyckte att hon gick sämst med Abdullah och bäst med Le Jeune! Han red henne så otroligt försiktigt och med sån känsla. Pessoas Rebozo var väldigt välriden, precis som alla Nelsons och Rodrigos hästar, och gick bra med de flesta! Tråkigt att Rodrigo själv fick ett skitpet med honom. Men Rodrigo låg bra till ända till sista rundan på Vigo, där han drog på sig flera riv!! 12 fel...

Philippe var helt klart den mest värdiga vinnaren och jag är glad att han vann! Kul med skrällen Sharbatly också på ett sätt... Även om jag tycker att klasskillnaden mellan Abdullah och de andra tre var ENORM. De satt upp på alla hästar och fick dem att trivas, medan Abdullah klarade sig runt på sin vilja. Han har känsla för hinder och viljan, men han kan inte få alla hästar att trivas som de andra tre lyckades med! Jag är lite så tråkig, tycker att det ska löna sig att rida bra :P Var så härligt att se Philippes mjukhet mot hästarna!


var bara det lilla...;) hihi

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0