finaste fellino

Jag är SÅ nöjd med mitt lilla gull :) Dubbelnolla i både 90 och 100 cm! Han skötte sig perfekt verkligen, vilken tur jag har som har den fina hästen :) <3

Jag red ganska bra i 90 tyckte jag, var laddad och jättenervös men kände ändå att jag kunde inverka, vilket var jätteskönt efter den tråkiga tävlingen i gärds. Dock i 100 så är jag lite besviken på min egen ridning :( Gick okej och han ställde verkligen upp! Men jag orkar inte riktigt få fram honom tillräckligt mycket, för då blir han lite tung framme och då behöver jag ta i med ryggen och det orkar jag inte heller! Dessutom behöver Fille bli starkare i bakkärran och få bättre balans- komma mer på rumpan helt enkelt.
Därför ska vi:

1. Träna massa markarbete där han MÅSTE jobba med rumpan en massa. Dvs typ rida lätt öppna, sluta och skänkelvikning i trav och galopp så att han måste ta i. Och allmänt att han kan gå i lägre/låg form när jag rider fram, men sedan måste han gå i hög form och att rumpan verkligen trycker på!
2. För att jag ska orka rida honom så här (vilket Moa också är superbra på att hjälpa till med! Tusen tack, du är bäst) måste JAG bli starkare. Och verkligen kämpa på. Så jag ska: göra rygglyft, situps, benlyft och hitlers hund varje gång innan jag duschar - då är man redan påväg in i duschen och kan anstränga sig lite + att man duschar typ fem gånger i veckan, så det blir lättare en rutin.

För mig är det viktigt att man kan göra lite men ofta istället för mycket lite mer sällan. Jag har liksom inte tid att slänga på mig gympakläder och grejer, jag går så mycket i skolan osv. Så nu lovar jag verkligen att jag ska göra detta, plus att jag ska försöka få hjälp av Eva Fredriksson och Moa så ofta det går, så att man får till riktigt bra pass. Sist men inte minst: vi ska backträna oftare, så att han får jobba med rumpan där med!

Låter väl bra, va!! Jag måste anstränga mig så att jag kan rida världens finaste häst bättre!

Allt som allt är jag alltså jättenöjd med dagen :D:D:D

Nu är det plugg till tusen procent hela eftermiddagen/kvällen.


Bäst <3


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0