oj!

jisses, har jag verkligen inte bloggat på fem dagar? Hjälp. Förlåt. Nu har jag allt det kämpigt :P
Vi börjar väl i onsdags, för tisdagen var inte så vitkig! Red bara markarbete på det vanliga bettet. Också kämpigt kan jag väl säga... Minst sagt!

Onsdag.
Leifträning!! I stora ridhuset som var ökensand efter oss, men helt okej i början ändå.. Fast egentligen borde man ju sura över att vi inte har bättre underlag över lag. Men eftersom jag vet att folk kämpar för att fixa det blir omdömet: helt okej!
Själva träningen däremot får bättre betyg! Fille får MVG eller ännu mer om det finns :) Han var inte sådär mjuk och go precis, för han blir lite korsgaloppig och osäker när det är halt, hans balans är inte toppen, men han var verkligen framåt och på gång! Vi hoppade mest linjer och kombinationer och så någon sväng tillbaka. Väldigt typisk Leifträning tycker jag!! Fille var pigg och go och Leif verkade verkligen vara nöjd :d fick lite bra tips sådära men mest flöt det på av sig själv. Dessutom är det alltid kul att få hoppa liiiite högre ändå, och det fick vi! Alltså lite högre än vi tävlar och sådära. Kändes inte alls som några problem :) NÖJD NÖJD NÖJD med träningen alltså, om det inte märks ;) Längtar efter att tävla!!


Torsdag.
Jag och denna killen
 (fast utan allt hår på huvudet)
firade 1 år tillsammans :) Jättemysigt! Åt på Montmartre och hade det väldigt härligt :)
Fille fick en skrittrunda på kvällen och det blåste rätt mycket då, så han var i gasen ;) Men han är aldrig dum den lille snuttisen, så det var inga problem, haha.


Fredag.
Fille reds av Moa, en riktig genomkörare :) Hon rider när jag är i skolan så att jag ska hinna med lite annat, en gång i veckan sådär, och för att det är väldigt bra för Fille att få gå lite mer ordentligt som inte jag klarar av ibland :) Hon verkade väldigt nöjd!

Lördag.
Jag red ut med Filipsson, en liten mystur, så att han skulle få sträcka på benen och bli lite pigg i skallen :)
Han fick också massage på eftermiddagen, Moa var med eftersom jag var på bröllop. Förra gången tyckte hon att han var lite omusklad i rumpan på något ställe och lite stel i halsen, men inget mer. Denna gången var det inget alls :d strålande!!! Man blir så glad då :)
Jag var alltså på bröllop, det var Jacks mamma och hennes Micke som gifte sig i Amiralitetskyrkan! Jack var ringbärare med storebrorsan Simon och storasyster Alicia höll i buketten :) Jättefint! Dom tre plus flickvän/sambo/jag gick in före Micke och Irene i kyrkan. Själva vigseln var toppenfin!! Till och med mamma blev rörd;) De hade mycket musik, typ Idag Är Jag Stark, Visst Finns Mirakel, Love Is All Around osv. Jättefint!!
Själva bröllopsfesten var på Bergqvistska gården och jättetrevlig! Irenes barn och vi " plus en " satt som vid ett eget bord (det var enorma bjälkar mellan oss och de andra vid bordet) och hade det supertrevligt!


Tjusigt! Jacke och jag :)

Söndag, idag alltså :)
Kommit hem från Jack nu, idag är det Alva-Bossedag! Pappa jobbar och mamma/moa är på tävling! Jag ska plugga en hel massa (naturkunskap, psykologi, matte, historia, engelska och kanske lite form också), städa iordning lite på mitt rum och hänga med Bosse ;)
Gullefille ska få gå lite markarbete, förhoppningsvis är han underbar idag- Moa har ridit, han har fått sträcka på benen i skogen och fått massage! Han borde vara i högform ;) Ser verkligen fram emot att rida lite markarbete, har inte gjort det sen i tisdags! Ska ha bettet med dubbla bettringar, han är som en dröm på det :)

Förresten, ni vet mitt träns som jag beställde från Böckmann? Det blev ju fel modell så jag fick skicka tillbaka det. Nu har jag fått det nya. Det är rätt modell men BRUNT. Det skulle vara svart. Blev faktiskt ganska ursinnig, så mamma ringde och såg till att jag skulle få det nya på tisdag och sen skicka tillbaka det felaktiga... helt sjukt att man kan skicka fel TVÅ gånger. Jag hade nästan förlåtit dem för den första felleveransen, och så gör de fel IGEN. Tror inte att jag beställer därifrån igen precis...

Snart får jag det iallafall! Bara tre veckor efter beställningen... Suck. Hinner ha det på nästa Camilla iallafall! Fast det trodde jag ju förra veckan för Leif också, så vi får väl se...


ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0